reklama

Som žena

So smiechom dodávam, že s pridanou hodnotou. Pod týmto pojmom si skutočne každý môže predstaviť, čo chce. Cyklický timemanagment si ku mne našiel cestu len pred pár týždňami. No už dnes vidím prvé výsledky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Hoci som človek so zdravotným znevýhodnením, predsa len som žena. Akurát som si nikdy veľmi neuvedomovala rozdiel medzi ženou a mužom. Také tie základné veci, že muži majú pinďúra a my zas iné prednosti, to viem už od detstva.

Netrpím žiadnou psychickou poruchou, ak má niekto ten pocit, dodám mu aj potrebné papiere. Ktoré hýbu našim svetom.

Vyštudovala som osemročné matematicko-fyzikálne gymnázium a následne stavebnú fakultu. Také typicky ženské, však?

Pracovala som prevažne v mužskom kolektíve, pred časom som mala šťastie na mužov, ktorý ženu považovali za akýsi druhotriedny tovar. Žiaľ, aj na Slovensku takí žijú. Nepomáhali triezve argumenty, ani vysvetľovanie môjho priateľa. K tomu som padala od únavy dolu nosom, zjapala som po deťoch, po partnerovi, po psovi... To, čo som inokedy zvládala s úsmevom, ma zrazu stálo kvantum energie. Dopadlo to tak, že som sa zvíjala od bolesti v posteli a hľadala pomoc. Ako ma môj predchádzajúci život naučil, pomocná ruka, ktorá je najbližšie, je tá vlastná. A tak som napísala pani, ktorá mi mala vedieť pomôcť. Verte, že v tej dobe som verila, ale zas nie bezhlavo. Ponúkla mi dve cesty – odbornú pomoc špičkovej gynekologičky alebo prácu na sebe samej. Čo myslíte, ktorú možnosť som si zvolila? Veď koniec koncov, tá gynekologička je tu stále, stačí dvihnúť telefón...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mám vo zvyku vyberať si na prvý pohľad ťažšie cesty. Lebo už viem, že na nich zažijem kopec zábavy.

A tak som začala vedome pracovať – so svojim cyklickým telom, s diárom pod pazuchou a ľuďmi ochotnými mi pomáhať v pozadí. Niekto by povedal, že som ľahkovážna a hazardujem so svojim zdravím. Dá sa to vnímať aj tak, ale verte, že ja už som prišla o viac, než môžem prísť teraz. Kto pozná celý môj príbeh, vie o čom je reč. A kto nie... stačí sa vrátiť k prvým mojim blogom.

Začala som vyžívať dary jednotlivých menštruačných fáz – áno, hovorím o menštruácii úplne otvorene, pretože je to naša prirodzená súčasť ako napríklad dýchanie. A bez nej by tu nikto z nás nebol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Uvedomujem si, v čom som kedy dobrá, na čo si mám dať pozor, čo znamená ak začínam byť podráždená. Nie som neomylná, ale je to dobrodružná cesta ku vlastnému vnútru. Ktoré som v minulosti prestala počúvať. Aby som mohla opäť začať.

Naučila som sa požiadať o pomoc a poviem vám, je skvelý pocit niekomu urobiť radosť tým, že sa cíti užitočný, že jedna mladá žena prosí o pomoc... Vďaka tomuto celému som začala svoj hendikep vnímať ako prostriedok niečo sa naučiť. A som veľmi vďačná za ľudí, ktorí pri mne stoja, či sedia. Aj za zvieratá, lebo aj prostredníctvom nášho psa sa učím.

Chcem všetkým ženám odkázať – vnímajte sa a počúvajte sa. Sme také iné ako muži. Nie lepšie, nie horšie, ale iné. A vďaka tomu je svet krásne farebný.

Dagmar Sváteková

Dagmar Sváteková

Bloger 
  • Počet článkov:  151
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, pozorujem, reagujem. Všetko je iba a len môj názor a plne rešpektujem, ak s ním niekto nesúhlasí. Je to jeho právo. A moje právo je povedať to, čo si myslím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu