reklama

Ľahostajnosť k okoliu - ľahostajnosť k sebe

V posledných dňoch premýšľam, v akom stave sú naše duše, keďže stav nášho životného prostredia je... Viac než poľutovaniahodný. Nemám pocit, že som niečim výnimočná, hoci som si vedomá, že moje myslenie vybočuje zo zabehaných koľa

Písmo: A- | A+
Diskusia  (21)

V minulom článku som hovorila o neporiadku na sídlisku v Petržalke. Chvíľu bolo upratané, ale to bolo fakt dva-tri dni. 

Pred pár dňami sme sa s našim psom boli kúpať na jazere v katastri obce Majcichov. Inak, je kdesi na pomedí medzi Majcichovom a susednou obcou Hoste. Žasla som nad neporiadkom, ktorý tam bol. Plastové fľaše, plechovky, sáčky, krabice od pizze,... Povzdychla som si.

Zažila som však príjemný šok. O chvíľu prišla mladá mamička so synčekom. Na bicykli, s vreciami na odpadky... Priateľ (na vozíku!) jej pomáhal zbierať odpadky. Iba na jednom mieste vyzbierali dve 120l vrecia plné odpadkov. Priateľ sa jej ponúkol že odpadky odvezieme a vyhodíme do koša. V našom aute teda boli dva invalidné vozíky, jedno chodítko, tridsaťkilové šteniatko, dvaja dospelí a dve obrovské vrecia plné odpadkov. Pre nás bola samozrejmosť, že ich odvezieme, rovnako ako pre ňu bola samozrejmosť, že ich pozbiera. A bude to samozrejmosť aj pre jej syna, rovnako ako pre moju dcéru. Prečo je ale takýchto ľudí hŕstka? Prečo si každý po sebe odpadky nestrčí do tašky alebo nevyhodí do najbližšieho kontajnera? Prečo sú reakcie mnohých zainteresovaných ľudí – Do toho ma nič, toto má na starosti Fero, Jano, Jožo... Nikto.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sme ľahostajní k prostrediu okolo nás. Do žíl matky Zeme pokojne vypúšťame priotrávené vody, aby sme nimi následne poliali úrodu v záhrade. Tvárime sa, že zodpovednosť za neporiadok okolo nás nesú politici na rôznych postoch. Poslanci, starostovia, rôzne odbory mesta... Pritom začať by mal každý sám od seba. Nebáť sa povedať: Počuj, Milan, ten sáčok nepatrí na zem, ale so smetného koša. A vedieť ho tam vyhodiť aj bez pohľadu iných ľudí.

Mať poriadok okolo seba aj v sebe. Pretože to, ako žijeme a v čom žijeme je aj zrkadlom ľahostajnosti k stavu vlastnej duše. Myslite na to, keď nabudúce hodíte plechovku od energetického nápoja na zem.

Dagmar Sváteková

Dagmar Sváteková

Bloger 
  • Počet článkov:  151
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, pozorujem, reagujem. Všetko je iba a len môj názor a plne rešpektujem, ak s ním niekto nesúhlasí. Je to jeho právo. A moje právo je povedať to, čo si myslím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu