reklama

Nie som Petržalčanka

Som Trnavčanka. Iba tu trávim veľa času. A nie je mi jedno, kde žijem. Pokojne ma nazvite dedinčankou, na tento prívlastok som hrdá. Ak by som bola vychovaná ako mestská panička, nasledujúci článok pravdepodobne nevznikne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Už dávno som pochopila, že robím veci, ktoré sa v meste nerobia. A pri pohľade na okolie paneláku mi bolo smutno. Chvíľu fungovalo, že na lavičkách bolo uviazané vrece na smeti, lebo ku košu je to "až" 50 metrov. Možno menej, možno o päť metrov viac. Možno o dva a pol.

Tým, že nie som Bratislavčanka, nemožno môj skutok chápať ako predvolebný manéver. Opakujem, ako osobe mi nie je jedno, kde žijem. A akosi skryte verím, že nás je viac.

Bolo teplé slnečné popoludnie a ja som konečne mala chvíľu voľno. Niekto by sa mohol domnievať, že ako človek na invalidnom dôchodku mám časuuuu. Omyl. Sú dni, kedy naozaj neviem čo skôr. To však nebol prípad dneška. Zapriahla som svoju jedenásťročnú dcéru, ktorá najprv na mňa pozerala pohľadom "To fakt?" "To fakt. Aby si svojmu spolužiakovi, ktorý hodí papierik zo žuvačky na zem, mohla povedať Okamžite to zdvihni a hoď to do koša. Po ľuďoch ako Ty musím upratovať!" Takže áno, bol v tom aj kus výchovy - k zodpovednosti za životné prostredie a okolie môjho bydliska. Dcéra tiež nie je Petržalčanka a vzhľadom na svoj vek sa nechystá ani kandidovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak sme išli do obchodu, kúpili balíček vriec na smeti, krabičku latexových rukavíc a poďme na to. Ak by som zarátala aj náklady na cestu, investovala som zhruba tri eurá. A pol hodinu času. Môjho a dcérinho. Kým ona zbierala odpadky, ja som o lavičky uväzovala vrecia na smeti, dúfajúc, že aj podpriemerne inteligentný človek si domyslí, na čo sú tam.

S dobrým pocitom sme sa vrátili domov a ja sa spokojne môžem venovať svojim aktivitám. A ona bude o trošku citlivejšia na to, kto kde čo vyhodí.

Mám jedno želanie - skúsme byť nielen k prostrediu, v ktorom žijeme, o čosi viac ohľaduplní. Verte, že príroda sa nám za to poďakuje. Aj keď nikto z nás sa nebude na svoje okolie usmievať z bilboardu...

Dagmar Sváteková

Dagmar Sváteková

Bloger 
  • Počet článkov:  151
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, pozorujem, reagujem. Všetko je iba a len môj názor a plne rešpektujem, ak s ním niekto nesúhlasí. Je to jeho právo. A moje právo je povedať to, čo si myslím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu