reklama

Inteligentný chaos

Už ako tínedžerka som moju mamu privádzala do šialenstva slovami, že poriadok je pre blbcov, inteligent zvládne aj chaos. Prosím, nemýľte si chaos s neporiadkom. Chaos je niečo, čo je o niekoľko dimenzií vyššie ako neporiadok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Veľmi si vážim ľudí, ktorí mi láskyplno povedia: Veď ja prídem a upracem Ti. Možno sa domnievajú, že to neviem. Predsa len, kus plastu so štvorčekami a nejakým divným číslovaním nemá podľa nich v obývačke čo hľadať. Len ak by ste tam boli zabudli Vaše patchworkové pravítko s mierkou v palcoch. Ani hokkaido tekvica nie je pokazený kus zeleniny, ktorý treba vyhodiť a stôl okamžite dezinfikovať. 

Uvedomujem si, že žijem v inom svete, ako väčšina ľudí. Popri stenách v našom malom troizbovom byte mám uložené vozíky, chodítko, v kúte sa povaľujú barle. Taký neporiadok, povedal by si ktosi. Nie však človek, ktorý vie, že tieto veci sú každodennou súčasťou života obyvateľov bytu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Môj hendikep a následné udalosti ma posúvajú do čoraz vyšších sfér, tých, ktoré sa vymykajú chápaniu ostatných. Viem to. A viem aj, že mnohí z okolia na mňa pozerajú s istou dávkou súcitu - chúďatko, jej to chytilo aj mozog. Nebudem nikoho presviedčať, že to tak nie je. Pravda aj tak neexistuje.

Späť k mojmu chaosu. 

Môj otec, ktorý mi občas príde s niečim pmôcť, vždy medzi dverami utrúsi: Mala by si tu upratať. Nie, nežijeme v špine, ale ani nie v pravidelnosti bežného európana. 

Vždy vravím, že na dva - tri dni si to s niekym vymením. Je pravda, že po byte s oporou prejdem. Ale je tiež pravda, že to neskutočne dlho trvá. Môj tréner raz niekmu niečo s mojou chôdzou vysvetľoval. A keďže ho nič lepšie nenapadlo, povedal niečo ako: Zavrite ma do mrazáku a keď ma po dvoch dňoch vytiahnete, budem chodiť ako ona. Dodnes sa na tom smejeme, hoci uznávam, niekomu sa to môže zdať morbídne. Ale my si rozumieme a na inom nezáleží.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak chcete len z časti pochopiť v akom svete žijem, zviažte si nohy dokopy a na jednu ruku si nasaďte kuchynskú rukavicu. Približne päťkrát denne vám niekto nakvapká na podlahu a prejde po tom povedzme bicyklom. Keď je invalidný vozík stále pre niektorých neakceptovateľný predmet. Takto varte, upratujte, venujte sa svojim záujmom. A potom mi, prosím, napíšte, koľkokrát denne ste umývali podlahu, kde ste mali mop a kedy ste sa na to, slušne povedané, vykašľali.

Je pravda, že po takmer dvoch desaťročiach sa bez výčitiek vraciam ku chaosu, ktorý poznám. Mamina mi raz za pol roka príde umyť okná a pri tej príležitosti povysáva a umyje podlahu. Na viac nedostala povolenie. A ja jej ďakujem, že mi neprekladá veci tak, ako je to podľa nej správne. Možno je to tak správne podľa väčšiny ľudí, ale mne to nesmierne komplikuje môj, už aj tak dosť komplikovaný život.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes som pol dňa hľadala myš k počítaču. Priznala som, že nevyzerá ako myš a niekto ju chcel iba upratať. Akýsi plastový predmet, ktorý nemá ani pravidelný tvar... Keď som ju konečne našla (nebola v koši), prehlásila som, že radšej budem žiť v chaose, kde viem, čo mám kde hľadať, než v "poriadku", kde nič neviem nájsť.

Dagmar Sváteková

Dagmar Sváteková

Bloger 
  • Počet článkov:  151
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, pozorujem, reagujem. Všetko je iba a len môj názor a plne rešpektujem, ak s ním niekto nesúhlasí. Je to jeho právo. A moje právo je povedať to, čo si myslím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu