reklama

Najlepší zametač ulíc

Bola som v obchode a pokladníčka... sú chvíle, kedy by ma bola nahnevala, priam rozčúlila. Inšpirovala ma napísať tento článok.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nebudem sa hrabať v tom, že mzdy slovenských zamestnancov sú aké sú, ani nebudem pátrať po tom, kto za to môže. Zamestnávateľ? Odbory? Vláda?

Spomínanú pokladníčku jej práca javne nebavila. Naproti tomu, treba povedať, že stretávam aj pokladníkov, ktorí mi vyrazia dych - príjemne.

Bola som v Trnave, v nemenovanom hypermarkete. Mala som nemalý nákup, vyložila som si ho na pás a zdvorilo som poprosila pokladníčku, či by mi ho mohla dávať rovno do tašky. Ja na pult horko ťažko z vozíka dočiahnem. Zatvárila sa úplne rovnako ako pokladníčka konkurenčnéh obchodného reťazca v predajni v Bratislave - To čo odo mňa chcete. Slušná prosba, nad ktorou sa za štyri roky mojej kariéry pozastavili ľudia, ktorých by som zrátala na prstoch jednej ruky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najprv som sa zamysela, čo mi táto osoba zrkadlí. Nie, nebola som nahnevaná, nehabila som sa, navyše veľmi ochotne mi pomohlo dievča, ktoré mi nákup odniesla až do auta. 

Potom som si spomenula na jednu vec - čo robíš, rob najlepšie ako vieš. Zachmúrená tvár a neochota nie sú predpokladom kariérneho postupu. Hoci, nie sú ani jeho zárukou. No ak ste zametačom ulíc, robte to tak, aby ľudia mohli povedať - je to ten najlepší zametač akého som kedy videla.

A čo ak sa Vám Vaša práca protiví? Nuž... Nie ste strom, môžete sa pohnúť. Nájsť si zamestnanie, ktoré nás bude napĺňať. Trávime v ňom väčšinu svojho života. Chceme väčšinu času niečo nenávidieť alebo milovať?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mnohí mi argumentujú - ale ja mám deti, musím platiť hypotéku, nemôžem robiť, čo chcem, musím trpieť. Trpieť dokedy?

Častokrát je situácia na prvý pohľad bezvýchodisková. Ale východisko sa vždy nájde. Poznám už priveľa životných príbehov na to, aby som vám uverila, že nie.

A keď východisko nechcete hľadať - vaše okolie nemusí trpieť vašou nespokojnosťou. Nikomu nemusíte vravieť o tom, ako svoju prácu neznášate, ani to nikomu nemusíte dokazovať.

Ak už nerobíte to, čo milujete, tak sa aspoň naučte milovať to, čo robíte. Verte mi, že váš svet bude krajší.

Dagmar Sváteková

Dagmar Sváteková

Bloger 
  • Počet článkov:  151
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, pozorujem, reagujem. Všetko je iba a len môj názor a plne rešpektujem, ak s ním niekto nesúhlasí. Je to jeho právo. A moje právo je povedať to, čo si myslím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu