reklama

Sviatky lásky a pokoja

Včera som sa neplánovane ocitla vo vari najznámejšom bratislavskom nákupnom centre a spolu s tisíckami iných ľudí som podľahla nákupnému ošiaľu. Veď Vianoce už nie sú za dverami, ale priamo v predsieni.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Vždy, keď náhodne zhliadnem program vysielaný v televízii, pohltí ma panika. Do Vianoc ostáva už iba zopár dní, presnejšie jeden obchod to odpočítava. Myslím, že prelepím obrazovku nepriehľadnou páskou a na reproduktory dám nejakú zvukotesnú vrstvu. Pomooooc, ja nemám kúpené žiadne darčeky. Že celý rok kupujem veci, ktoré treba a o ktorých viem, že iným urobia radosť, predsa len -veď sme tak vychovaní - darčeky sú neodmysliteľnou súčasťou Vianoc.

Veľmi milo ma prekvapilo jedno kníhkupectvo. Otec mi u nich kúpil knižku, aby som si krátila čas strávený v nemocnici. V knižke bol vložený hárok s nálepkami a na zadnej strane text, ktorý nabáda ľudí venovať svojim blízky pod stromček čas, aby oni mohli nerušene čítať. Napríklad - umyť riad, vyniesť smeti, poupratovať... Samozrejme, hneď som sa toho chytila, nakoľko môj stav je aký je a fakt by ma potešili, ak by niekto povysával aj za nábytkom, ktorý ja nedokážem odtiahnuť. Žiaľ, nepochodila som. Na to sú predsa upratovačky. Tak poďme ďalej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Do spomínaného nákupného centra som stiahla otca aj s pánom, s ktorým žijem. Jasne, dvaja chlapi, čo "horšie" sa môže žene stať. Chcela som peňaženku, ktorá zrovna nestala málo a dostalo sa mi nasledujúcej odpovede: "Chcel som Ti kúpiť otočnú stoličku do izby, ale ak tak veľmi chceš tento kus ekokože s cigánskymi motívmi..." Neurážam cigánov, či rómov, mne sa ten štýl páči. No napriek tomu som sa zháčila. "Nutne" som vpadla ešte do ďalších dvoch alebo troch obchodov, odkiaľ ma otec vyslovene musel vytiahnuť. Bola som na vozíku a tie davy ľudí... A reklamy nás nabádajú, nech si požičiame, veď splácať začneme až v marci. To už sa bude blížiť čas, požičať si na letnú dovolenku...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto sú tie sviatky radosti, pokoja a lásky?

Zrazu otec vraví(neviem, či zbadal únavu a bezmocnosť v mojich očiach): "Môj kolega a jeho rodina to vymysleli najlepšie. Cez Vianoce sa ako rodina stretávajú, urobia si dobré jedlo, tešia sa, že sú spolu. Oni si kúpia, čo potrebujú celý rok, pekne postupne..."

Spomínaný pán nepracuje za minimálnu mzdu, patrí k priemerným menežérom. Možno trošku nadpriemerným. Jednoducho to tak chceli. Dcéra alebo syn potrebuje nové tenisky v septembri a nedostane sa jej odpovede: "Na Vianoce."

Opäť v predsieni stoja sviatky, ktoré aj moje deti ponímajú "konzumne". Veď jasné, túžia po darčekoch. Ale u nich to už prerástlo do otázok: "Kúpiš mi hooverboard? Kúpiš mi xbox? Kúpiš mi notebook?" A asi dvadsaťosem iných požiadaviek, na ktoré si o týždeň už ani nespomenú. Taká je doba. Nové, lepšie, rýchlejšie...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Starnem a skutočne túžim po tom, sadnúť si na gauč, vyložiť si nohy a pozerať napríklad telku. Nepozerávam ju. Ako som sa nedávno dozvedela, mám veľké kinematografické medzery. S tými dokážem žiť. Ale zároveň si myslím, že deti si viac užijú sviatky lásky a pokoja, ak im matka venuje čas hoci aj tak, že s nimi pozerá rozprávku, ktorá aj jej pripomenie, že je krajšie si pokojne sadnúť s tými, ktorých máme radi, ako stresovať, čo všetko ešte nie je nachystané, že nie je učesaná, nemá čas sa namaľovať a sviatočne sa obliecť a návšteva je už pod domom.

Ja to mám asi jednoduché. Ja mám sviatok každý deň. Ale aj Vám - čarovné Vianoce bez stresu s tými, ktorých máte najradšej. A podporu bankových korporácií prenechajte iným. ;-)

Dagmar Sváteková

Dagmar Sváteková

Bloger 
  • Počet článkov:  151
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, pozorujem, reagujem. Všetko je iba a len môj názor a plne rešpektujem, ak s ním niekto nesúhlasí. Je to jeho právo. A moje právo je povedať to, čo si myslím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu