reklama

Prosím, zastavte sa

Dnes som stála na parkovisku istého hypermarketu. Začínal poletovať sneh. Kým som dorazila k druhému obchodu, bola už tma a snežilo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Zaparkovala som na opačnom konci parkoviska, hoci mám oprávnenie parkovať takmer pred dverami. Ale už istý čas tam neparkujem. Predsa len, niekto to miesto môže potrebovať viac ako ja. A denne tisíckrát poďakujem, že mňa nohy unesú.

Ako som pomaly kráčala ku dverám, všímala som si namosúrené a uponáhľané tváre ľudí navôkol. Viem, čo ich ťažilo. Na cestách je v tomto okamihu súvislá vrstva snehu, ktorá do rána môže nabrať kontúry ľadu. Môže. Nemusí. Hoci ten predpoklad tu je. Ale môže sa stať, že vy už sa nezobudíte. S tým nik nekalkuluje, však? Ani mňa to nenapadlo, až raz... Bolo to viac ako zlé, ale odvtedy si uvedomujem krásu opadávajúcu na jeseň zo stromov, v lete sa nechávam hladkať lúčami slnka, hoci aj mne je horko, na jar sa teším z pučiacich kvetov a nového života, a v zime? Vždy som milovala zimu, ale nikdy som si nevšímala jej krásu. Sneh som mala rada iba na upravených zjazdovkách, ľad na klzisku... A zrazu som pochopila... Patrí to k tomu, rovnako ako ja kráčam vedno ruka v ruke so svojou nedokonalosťou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viete, mohla by som tiež frflať, namiesto toho hľadím na oblohu s nadšením dieťaťa. Ja prvýkrát od príhody kráčam po snehu. Viete aké to bolo, na Silvestra sa prechádzať v milovanom meste, pod nohami ľad a sneh? Za ten čas, čo bol manžel s deťmi pri vode rozbíjať ľad, ja som prešla pár desiatok metrov. "Čo tá šibnutá preboha robí? " napadlo by nejedného. Dnes sa na mňa s poľutovaním pozrel starší pán "Taká mladá žena a takto strašne chodí..." "To je už dobré," odvetila som s úsmevom a v duchu som po niekoľký krát vzdala hold nebesiam. Nie som vôl, čo zabudol, že teľaťom bol.

Ako som ležérne kráčala po parkovisku a vločky pristávali v mojich vlasoch, chcelo sa mi zakričať: "Hej ľudia, zastavte! A tešte sa s prítomného okamihu!" Možno by som to bola urobila, ak by som na to mala hlas. Nemám. A? Mám aspoň nejaký.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je smutné, že mňa k takémuto zmýšľaniu priviedla až pachuť smrti. Preto želám každému človeku, aby si to stihol uvedomiť skôr...

Dagmar Sváteková

Dagmar Sváteková

Bloger 
  • Počet článkov:  151
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, pozorujem, reagujem. Všetko je iba a len môj názor a plne rešpektujem, ak s ním niekto nesúhlasí. Je to jeho právo. A moje právo je povedať to, čo si myslím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu