reklama

Kúsok boha

Je v každom z nás. Aj v Tebe, čo tak neveriacky čítaš tieto riadky.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Nerúham sa. Všetci sme súčasť božstva. Je fuk, ako si ho nazveme. Boh, Príroda, Vesmír, Brahma... Nie je to jedno? Je to iba naše pomenovanie.

Všetci sme vzišli z jeho rúk, sme jeho dielo. A kúsok z neho je aj v nás. Áno, dokonca aj v tom žobrákovi, čo nás pristavil v podchode, aj v tom bezdomovcovi, čo sedí na lavičke s fľašou čuča. V každom z nás je boh. Často o tom ani nevieme.

"Povedz nám o svojich dobrých vlastnostiach." "Keď to takto narýchlo neviem, ale poviem Vám akú mám zásadnú chybu..." Nasledoval výbuch smiechu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pripomína Vám to niečo? Ak chce po Vás niekto hovoriť o Vás samých v dobrom, je to také ťažké. Čo ak to bude vyzerať, že sa chvastám?

Všetci máme svoje kvality, len ich pod rúškom, ktorým ich prikrylo naše vnímanie skutočnosti, nevidíme. A tak denne naprávame to, čo akési božstvo pokazilo. "Musíš sa správať inak, podľa pravidiel spoločnosti..." Naozaj? Možno nechcem. A skončím ako ten bezdomovec a fľaškou čuča.

Nie je to dávno, s maminou som sedela u nej na balkóne. Neďaleko, na tráve pod stromom, ležali dvaja bezdomovci. Aj na diaľku som dokázala vnímať tie pozitívne vibrácie. "Nie je im dobre?" spýtala som sa. Svoj majetok nosia v jednej igelitke. Urrčite nevedia, čo budú večerať, ani kde budú spať. Ale sú. Tu a teraz. A možno chvíľami aj šťastní.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V momente, keď človek príde o všetko, pochopí, že už nemá čo stratiť. Ja som prišla o veľmi veľa, ale zďaleka nie o všetko. Áno, to svoje veľké auto, do ktorého s námahou nakladám invalidný vozík, by som s radosťou vymenila za zdravé nohy, za také, ktoré ma odnesú, kam chcem.. Koľko je tých, čo nemajú ani jedno???

Všetci sme jedno. Ťažko sa to počúva. Možno sa niektorým bude zdať, že sa rúham, ak poviem, že aj ja som boh. Som úžasná bytosť, tak ako Ty, on, ona...

Pod krivým pohľadom a slovami, ktoré súdia, je ukrytý ďalší boh. Nevie o tom...

Poznáte príbeh o Brahmovi a Mayi?

Brahma (to Brahma) chcelo hrať hru. Ibaže ako môže všadeprítomné a všetkovediace Brahma hrať nejakú hru? A s kým to asi bude hrať? Dostalo skvelý nápad - zo seba sama vydelilo dvoch protihráčov - boha Brahmu a bohyňu Mayu. A Maya hneď vedela, čo robiť. Rozsekala Brahmu na tisíc malých kúskov a každý kúsok vrazila do jedného človeka. Cieľ hry je, že Brahma sa v ľuďoch musí nájsť, A Maya mu v tom bude brániť. No a od tej doby sa to hrá. :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Si kúsok onoho božstva? Tak sa k nám pridaj. ;)

Dagmar Sváteková

Dagmar Sváteková

Bloger 
  • Počet článkov:  151
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, pozorujem, reagujem. Všetko je iba a len môj názor a plne rešpektujem, ak s ním niekto nesúhlasí. Je to jeho právo. A moje právo je povedať to, čo si myslím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu