reklama

Chlieb náš každodenný

Už veľmi dlho sa odhodlávam na krok v ústrety životu bez výrobkov z múky. Dnes si dávam sakra pozor. Je pol piatej a mám hrozne veľkú krízu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Tento článok nepíšem preto, aby som niekoho nahovárala alebo odhovárala. A čuduj sa svete, netúžim ani po tom, aby niekto prehováral mňa.

Múka je dar. Zrejme Boží. Ale veľmi silno pochybujem, že ten biely sypký prášok, ktorý môžme kúpiť v neďalekom supermarkete, s ním má okrem pomenovania ešte niečo spoločné.

Nejakú tú celozrnnú múku doma mám, dokonca aj bezlepkové lievance mali u detí úspech, ale ani tú nepovažujem za nejaké terno. Hoci je v biokvalite. Bio, nebio... Španielski farmári by nám po kauze Šalátové uhorky, vedeli rozprávať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Svojho dodávateľa už máme, verím ešte jednému pánovi, od ktorého som kedysi kúpila sušené jablká a ktorý o permakultúre viedol takú zanietenú debatu ako ja o bezbariérových stavbách.

Predsa len, bolo by dosť divné, kupovať si u neho zrno, ktoré by som si doma následne mlela. Hoci, už som zistila, že mixér, ktorý mi nahrádza zdravé ruky, to dokáže.

Všetci vieme, že živiny sa nachádzajú priamo pod šupkou. Teda, mňa tým dedko kŕmil od ranného detstva. Keďže som bola typ Jablko - ošúpať, hrušku - ošúpať, broskyňu - ošúpať. Ale nech bol jeho úmysel ktovieaký, pár krát som už o tom čítala.

Teraz si vezmime, čo sa deje, keď pšenicu, špaldu, ryžu... ošúpeme. Priznám sa, nelúpaná ryža mi nechutí, ťažko by som ju nútila rodine. Tak je jednoduchšie ju nejesť. Alebo jesť iba sporadicky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa týka výrobkov z múky, tie som jedla každý deň. Môj manžel razí teóriu, že keď je doma chleba, je doma všetko. Moja teória je značne odlišná. Ale to je jedno.

Chlieb a pečivo mám na dosah ruky, netrpím ani nadváhou, ani neznášanlivosťou lepku. Iba nasledujem kroky kamarátky a kamaráta, ktorí s tým vic-menej sekli. Keď som nevedela, čo si dať namiesto chleba - prišiel mi pod ruku hlávkový šalát alebo tvrdý syr. Jesť trnavskú nátierku so syrom bolo dosť komické. :)

Som veľmi zvedavá, ako to zvládnem. Dnes, zajtra, o týždeň... Závislosť to zrejme bude veľká, pretože sa cítim zvláštne. Trasiem sa za "svojou dávkou", tak ako som sa niekedy triasla za výrobkami z bieleho cukru. Mám rada sladké, to z môjho rozprávania pochopila aj kamarátka. Svoje o tom vedia aj prázdne fľaše agáve a poháre od medu. :)

Dagmar Sváteková

Dagmar Sváteková

Bloger 
  • Počet článkov:  151
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, pozorujem, reagujem. Všetko je iba a len môj názor a plne rešpektujem, ak s ním niekto nesúhlasí. Je to jeho právo. A moje právo je povedať to, čo si myslím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu