reklama

Maľujem, pretože milujem

To ako sa mi behom jedinej noci zmenil život, opisovať už nebudem. Výsledok je, že som sa po čase strávenom v kóme prebudila nehybná a nemá.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Dodnes si pamätám, ako chutili slzy, ktoré mi stekali po tvári, keď môj manžel odkladal maliarsky stojan pod posteľ. V tej dobe som ľavou rukou už dokázala pohnúť, a pravou ešte nie. No ten pohľad, ktorý si asi navždy budem pamätať ma utvrdili v jednom – maľovať budem. Ešte neviem ako, ale budem! Na ničom mi tak nezáležalo...

Po istom čase mi kamarát, tiež na vozíku, na moje sťažovanie sa, že nemôžem maľovať povedal – máš nohu, ruku, ústa. Tak maľuj. A tak sa stojan opäť ocitol v obývačke. Plátno za plátnom zdobili nemotorné ťahy ľavej ruky. Bolo to ťažšie, než by ste sa nazdávali, za jedno som praváčka, za druhé – držať ruku vo vzduchu vôbec nebola zábava. A stáť pri stojane? Ani nápad! Sústrediť sa na udržanie chabej rovnováhy a zároveň maľovať? To zrejme nepôjde.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bojovala som s priečkou na stojane, nevedela som cez ňu dostať kolesá invalidného vozíka. Tie predné. A tak som ostávala príliš ďaleko.

Všetko sa zmenilo, keď invalidný vozík nahradilo chodítko. Aspoň doma. Jednoducho som si sadla na kolieskovú stoličku a okolo radiátora som sa pritiahla ku stojanu. Jasne, že radiátor hýril všetkými farbami. Po čase som zistila, že ho zvrchu stačí oblepiť maliarskou páskou. J

Veľa vecí sa zmenilo. Ak som dovtedy dokázala maľovať kedykoľvek a zminimalizovať technologické prestávky, dnes si musím maľovanie starostlivo naplánovať. Nevadí.

Môj vnútorný pohľad sa trošku zmenil. Kamarátka pri jednom pohľade na obraz spred onej udalosti onemela od úžasu a povedala: „Ale to si predsa nemohla maľovať Ty.“ Mohla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A aj napriek tomu, že na začiatku to vyzeralo úplne inak, sa dnes venujem svojej vášni. Dobre viem, že moje obrazy nie sú technicky dokonalé, ale z každého jedného vraj cítiť radosť zo života a lásku.

To ja už posúdiť neviem. Vždy však budem vravieť, že maľovať môže naozaj každý. Nikdy nie je neskoro. A žiadna prekážka nie je dosť veľká, ak človek miluje...

Dagmar Sváteková

Dagmar Sváteková

Bloger 
  • Počet článkov:  151
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, pozorujem, reagujem. Všetko je iba a len môj názor a plne rešpektujem, ak s ním niekto nesúhlasí. Je to jeho právo. A moje právo je povedať to, čo si myslím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu