reklama

Alenka v ríši zázrakov

Tak nejak som sa cítila, keď ma manžel vysadil z auta 140 km od miesta nášho bydliska, približne 80 km od Bratislavy. Iný kraj, iný mrav?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Obrázok blogu

Okrem toho, že pár kilometrov od Viedne som sa rozhodla navštevovať rehabilitačné centrum, mala som tvrdú rehabilitáciu aj pre svoje ruky. V momente, keď ma manžel posadil do invalidného vozíka, som totiž ufujazdila. Bol to doposiaľ neznámy pocit – sama si chodiť po odchodoch – nikde žiaden obrubník, či úzka ulička v obchode, kam by som sa nevliezla. Ešte aj predavači boli akýsi ochotnejší a ja som si opäť pripadala ako človek.

Jasne, že na druhý deň som mala na rukách svalovicu, veď najazdená vzdialenosť sa nedala poprieť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bývali sme v dedinke neďaleko hlavného mesta. Predpokladám, že tak 20 km od tabule, ktorá označovala, že vchádzame do hlavného mesta rakúskej republiky.

V jedno popoludnie sme sa vybrali na prechádzku. Úplne neznámi ľudia bez rozdielu veku nás úctivo zdravili a ja som si na chvíľu pripadala ako na lazoch, nie neďaleko metropoly.

Keď sme do akéhosi podniku vtrepali schodmi vozík, upozorňovali nás na bezbariérový vchod na druhej strane. Pri odchode nás dvaja ľudia vyprevádzali až ku dverám. Normálka?

Úplny šok som zažila, keď som pred istým supermarketom videla nezamknutý bicykel. Skúste to u nás. J

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Včera som si uvedomila, že slová môjho manžela, že u našich susedov je neuveriteľne čisto na každom kroku na mňa doľahli po návrate späť na Slovensko. Stačil mi pohľad na neuveriteľne zaprášenú plošinu na miestnej pošte, ktrá napriek tisíckam avíz mňa, môjho manžela, všetkých kamarátov, či regionálnej televízie stále nefuguje. O jej nefunkčnosti upovedomuje lístoček na jej dverách, ktorý už nejaký ten mesiac pamätá, pretože je skôr žltý ako biely, opršaný a podobne. Ani tú námahu, že by ho vymenili, si nedali. L

Dva dni premýšľam, ako môže byť medzi dvoma blízkymi štátmi, ktoré kedysi tvorili jednu krajinu, taký rozdiel. Priznám sa, nejde mi to do hlavy. Tam sú vozíčkarske toalety ešte aj na odpočívadlách na diaľnici. U nás sú aj v polyfunkčných budovách iba a len papierového charakteru. Klobúk dolu pred Avionom, tam sú ešte i zasúvacie dvere.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jeden kamarát povedal, že za tento priepastný rozdiel môže obdobie socializmu, ktorý sa práve Rakúska nedotkol.

Toto posúdiť neviem. Viem iba, že všetko začína odo mňa samotného. Koľko ľudí si to povie?

Dagmar Sváteková

Dagmar Sváteková

Bloger 
  • Počet článkov:  151
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, pozorujem, reagujem. Všetko je iba a len môj názor a plne rešpektujem, ak s ním niekto nesúhlasí. Je to jeho právo. A moje právo je povedať to, čo si myslím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu