reklama

Treba (si) robiť radosť

Boli to slová predavačky v obchode, kde som sa rohodovala, či si kúpiť tričko, ktoré mám práve na sebe. Nezáleží na tom, ako to dopadlo. Radosť treba robiť, ale nielen sebe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tie slová ma primäli zamyslieť sa. To mám robiť radosť iba sebe? Nie som Matka Tereza, no nie som ani sebec - Ja mám, na ostatných vykašľať.

A tak som prišla domov, otvorila krabicu s látkami a... Začala robiť radosť nielen sebe.

Mala som šťastie, že som v tej dobe čítala knihu, ktorá ma hnala dopredu a že žijem s človekom, ktorý má pochopenie pre to, čo robím. Chcem byť šťastná. Ale viem, že nemôžem urobiť šťastným každého.

Ak sa niekto rozhodol byť šťastný, bude. Ak sa, naopak, niekto rozhodol byť nešťastný, bude. Iba viem, že radosť dokáže mnohé, rovnako ako dokáže kvapka vody preliať pohár a sviečka v tme v nás vzbudí túžbu po svetle. Nech ma ktokoľvek označuje za idealistu, ale možno niekde niekto...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tiež som niekedy nevedela povedať, že som šťastná. Viedla k tomu nie príliš pohodlná cesta, ale... Myslím, že žijem medzi ľuďmi, ktorí vedia, že radosť je dôležitou esenciou života. Či už je to maľovaný kamienok, či len nezištná pomoc. Dali mi seba, svoj čas a aj vďaka nim môžem povedať, že som šťastná. Viem, podľa objektívneho meradla ja predsa nemôžem byť šťastná. Podľa objektívneho meradla nemám ani žiť. :-D

A tak sa začala moja misia s názvom Radosť. A budem už len šťastnejšia, ak sa niekto rozhodne darovať radosť. Už len tým, že ošúpe zemiaky na nedeľný obed, či vyloží umývačku. Je mi jasné, že aj vnímanie tejto skutočnosti záleží od rozpoloženia prijímajúceho, ale za pokus to stojí, nie? 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja môžem prísť o čas, o peniaze, ale v stávke je krajší svet pre nás všetkých. Po racionálnom zvážení všetkých pre a proti som dospela k záveru, že mi to stojí za to. A ďakujem všetkým, ktorí ma v mojom rozhodnutí podporili a aj tým, ktorí dokážu mať radosť... 

Dagmar Sváteková

Dagmar Sváteková

Bloger 
  • Počet článkov:  151
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, pozorujem, reagujem. Všetko je iba a len môj názor a plne rešpektujem, ak s ním niekto nesúhlasí. Je to jeho právo. A moje právo je povedať to, čo si myslím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu