reklama

Deň, kedy som sa prestala vyhovárať

Vonku svietilo slnko, bol taký normálny jarný deň. A vtedy som ho uvidela. Upratoval si auto. Keď skončíš, môžeš upratať aj moje, poznamenala som s úsmevom, netušiac, že môj život sa práve v tejto chvíli zmenil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

"No a čo?" povedia si mnohí. "Nič prevratné."

Možno sa Váš postoj zmení, ak si tento článok prečítate až do konca. A možno nie. Nič nezaručujem, nič nesľubujem.

Od tej chvíle som neraz pozbierala smeti v mojom aute a vyhodila ich a keď sa priblížila nejaká výhovorka, priam zázrakom sa otočila na podpätku a odkráčala späť tam, odkiaľ prišla. A netýka sa to len upratovania auta. Týka sa to života ako takého.

"Prosím Ťa, už si v tom aute urob poriadok!" počula som neraz. "Neurobím, nemôžem, čo nevidíš, že som na vozíku?"

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V deň, kedy som sa prestala vyhovárať, mi došli slová. Áno, žartovala som. A ten chalan, ktorého som videla, sa zo svojho vozíka nevedel ani len postaviť. Napriek tomu sedel vo svojom aute, pri ktorom mal vrece na smeti a... Na čo sa ešte vyhovorím? Ja vstať viem.

Tento zážitok ešte pridupľovali fotky, na ktorých je vyfotený s úlovkom z rybačky, na hanbike spolu so zdravými cyklistami, na monoski, ktoré nahradilo jeho snowboard...

"Som neskutočne vďačná, že som ako som. A odteraz sa už nebudem za nič skrývať," povedala som nedávno.

Nemôžeme to alebo ono. A máme pre to stovky dôvodov. "Teraz sa zdvihni a nájdi aspoň jeden spôsob, ako to urobíš," povedal mi raz Ivan. Mala som na výber? Veru nie. A dnes zisťujem sama, že mám tisíce možností.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to pre mňa možno náročnejšie ako pre Vás, zdravých ľudí. Ale záleží na tom? Asi sa z toho viem aj viac tešiť...

Žijem vo svete, kde Nechcem, Nedá sa, Nemám čas hrá prím. Iba sa usmievam. A často do nepríčetnosti vytáčam ľudí, ktorí mi tvrdia, že niečo je nemožné, iba tým ,že ja jednoducho idem a urobím to.

Môj život by mohol byť jedna veľká výhovorka.

"Ty sa máš, Ty na to máš možnosti, " povedal mi raz známy a dodal, že mnoho ľudí tú možnosť jednoducho nemá. Som vďačná, že som ako som, s možnosťami, aké mám, obklopená skvelými ľuďmi. "A Ty si myslíš, že mne všetko spadlo do lona rovno z neba?" spýtala som sa na oplátku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neraz sú veci ťažké - prvý, druhý, desiaty krát. No ten jedenásty...

Ďakujem za dar odlišovať plevy výhovoriek od zŕn snahy. A ďakujem aj za deň, ktorý ma posunul opäť o krok vpred.

Dagmar Sváteková

Dagmar Sváteková

Bloger 
  • Počet článkov:  151
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, pozorujem, reagujem. Všetko je iba a len môj názor a plne rešpektujem, ak s ním niekto nesúhlasí. Je to jeho právo. A moje právo je povedať to, čo si myslím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu