reklama

Vyznanie

Posledné týždne som zvádzala vnútorný boj, študovala som, rozprávala som sa s kňazmi, lekármi, vedcami, učiteľmi. Výsledok?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Mnoho z vedcov povedalo, že im chýba akýsi medzistupeň, ktorý možno logicky vysvetliť. A hoci sa sprvu zdráhali, dnes o Bohu vravia otvorene, rovnako ako my o tom, že ideme kúpiť chlieb.

Lekári tiež pripustili, že existujú veci medzi nebom a zemou. Ak som na niektoré javy žiadala vysvetlenie, iba pokrčili plecami. "Neviem Vám odpovedať."

Kňazi? Oni tým žijú. Samozrejme, existuje kňaz a kňaz, rovnako ako existuje veriaci a veriaci. Pri štúdiu katechizmu pre mladých som chvíľami zabudla zatvárať ústa. To, čo "kresťania" hlásajú ako dogmu, je iba skreslený pohľad na vec.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Všetko je iba o ľuďoch," povedal mi jeden učiteľ.

Zámerne som svoj prieskum zamerala na vzdelaných ľudí. Nie preto, že by som výpovede menej vzdelaných považovala za menjcenné, ale preto, že dnešný svet ešte stále prikladá väščí dôraz modlám titulu.

Sama som mala možnosť byť svedkom mnohých zázrakov, niektoré sa udiali priamo v priamom prenose - na mne. Aby ste vedeli, ak veci logicky zdôvodníme, dnes by som nemala žiť. Nielen že žijem, ja aj píšem, normálne rozmýšľam, komunikujem so svetom, preháňam sa na handbike, borím mýty o svete vozíčkarov...

Niekto by povedal, že som dieťa šťasteny, ale ja som už mala toľkokrát šťastie, že za tým musí byť viac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po poslednom pobyte v nemocnici som dokonca pripustila nepoškvrnené počatie, zmŕtvychvstanie i mnoho iných "zázrakov." Na vlastné oči som na monitore sledovala prejavy vrodeného defektu. Mala som presne týždeň na to, aby som intenzívne pracovala so svojimi predstavami. Vždy som však povedala "Buď vôľa Tvoja". Neraz som sa totiž presvedčila, že ak ja ako jedinec chcem, hocijako veľmi, ak je to v súlade s Božím plánom, Vesmírom, Všeobecnou múdrosťou, či akokoľvek si to nazvete, mám vyhraté. Ale ak nie...

Mnohému som nerozumela, až som napokon začala ako tak chápať. Viem, že ak veci idú hladko, som na správnej ceste, ak sa vyskztnú prekážky, najskôr som sa vybrala zlým smerom. Vtip je v tom, že často rôzne prekážky iba preverujú naše odhodlanie. Ako to rozlíšiť? Nuž, tu Vám neporadím, jednoducho to človek cíti. A ak to necíti on sám, objavia sa ľudia, ktorí situáciu s prehľadom rozlúštia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver priznávam - áno, verím v Boha. Viem, že nejaký zámer so mnou má, rovnako ako ho má s každým z nás. Že netušíš aký? Nevadí, ani ja. :)

Adela Banášová raz povedala: "Verím v Boha,aj napriek prieskumom" Dodávam, že aj ja. Nie že by som neverila na prieskumy, ale...

Dagmar Sváteková

Dagmar Sváteková

Bloger 
  • Počet článkov:  151
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, pozorujem, reagujem. Všetko je iba a len môj názor a plne rešpektujem, ak s ním niekto nesúhlasí. Je to jeho právo. A moje právo je povedať to, čo si myslím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu