reklama

Úsmev

Sú mladé. Sú krásne. A občas im kolesá nahrádzajú nohy. Alebo s veľkým sebazaprením prejdú o barlách.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Sedia pri pohári ľadovej kávy a akomsi zákusku. Žiariace bytosti. Je ich plná kaviareň. Jedna rozpráva a druhá sa čarovne usmieva. Nik netuší, že život s nimi nehral pexeso. Bez toho, aby poznali pravidlá, rozdal karty na pokra.

Keď tá usmiata prehovorí, niečo mi nehrá a pohľad mi mimovoľne skĺzne na barle opreté v kúte. Zrazu chápem auto odparkované pred dverami s nálepkou "vozíčkar". A ako súčasť mozaiky sa mi vybavuje aj vozík v kufri auta. To hádam nie...

Ale áno.

Nie je to ojedinelý jav, keď na invalidnom mieste zastane auto s blondínou za volantom. "Slečinka, je jej ťažké urobiť pár krokov," napadne nás ako prvé. Neveriacky sledujeme, ako sťažky vystupuje spoza volanta, otvára si kufor a ... vyberá invalidný vozík. To musí byť dáky omyl!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tiež si to občas vravím. Ani trošku sa mi to nepáči. Na druhej strne, som oveľa vnímavejšia a predvídavejšia ako bežný človek. Mám o pár koliesok navyše. :)

Mnoho ciest už poznám naspamäť. Viem, kde je aká diera, ktorá podlaha je klzká, kde je schod...

Moje vnímanie okolitého sveta sa zostrilo. Počujem, čo iného nechá ľahostajného, vidím to, čo iní bez štipky pozornosti obídu. 

"Majú uši, ale nepočujú. Majú oči, ale nevidia," vravím často kamarátovi.

Učím sa žiť tu a teraz. Ten schod mi v minulosti nerobil žiaden problém. A nepredstavuje ho ani v budúcnosti. Zato teraz je to obrovská bariéra. Prekážka na ceste za úsmevom. Tým, ktorý Vás bude mátať ešte niekoľko dní. :)

Dagmar Sváteková

Dagmar Sváteková

Bloger 
  • Počet článkov:  151
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Žijem, pozorujem, reagujem. Všetko je iba a len môj názor a plne rešpektujem, ak s ním niekto nesúhlasí. Je to jeho právo. A moje právo je povedať to, čo si myslím. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu